新北市/國際漫畫盛事法國安古蘭國際漫畫節

*很榮幸自己的插畫作品受邀於新北市政府原住民族行政局策劃的「新北‧南島原貌」—原民漫畫主題特展展出, 更於2015年1月29日至2月1日在法國安古蘭國際漫畫節登場。

法國安古蘭國際漫畫藝術節(FESTlVAL BANDE DESSINEE,AngouIeme)的展出與競賽,在法國、歐洲具有指標的意義,世界同聲尊譽為漫畫創作家的「奥斯卡」。

自己的作品能夠受到肯定,是身為創作者最大的支持;而能有機會以自己的創作,在這樣的國際舞台上讓台灣文化被世界看見更為實屬難得。

首圖是在2014年8月11日至8月23日於新北市政府1樓大廳中廊所展出的「原民‧印象」臺灣原住民圖像藝術創作展,這次在法國安古蘭國際漫畫節展出的內容,據悉會有部份的更動。雖然兩次我皆因身居紐約無緣躬逢其盛,所幸於台北的展出喜有親友主動請纓前往參觀,代為拍下許多值得紀念的照片。

衷心期望未來能有機緣創作更多屬於台灣文化風貌的獨特插畫,讓自己有機會將能力回饋給這塊成長熱愛的土地。

文章部分部分內容擷取自原住民電子報:新北市/國際漫畫盛事法國安古蘭國際漫畫節
http://www.aborigine.tw/?p=1977

 

I'm honored that my artworks had been invited to the Angoulême International Comics Festival in French from 1/29 to 2/1, 2015. The artworks will be exhibited in the booth which held by New Taipei City government on Area- Little Asia. The theme of the booth related to Taiwanese aboriginal culture that also had been exhibited in 2014 in Taiwan.

Having such wonderful opportunity to show Taiwanese culture through my ability made me feel motivated. I will continually create artwork with Taiwanese culture.

arrow
arrow

    B.c.N.y. 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()